Adjust, oyun platformlarındaki reklamların sürekli yükselen popülaritesini masaya yatırdı ve oyun uygulamalarına, multi-platform oyunlar sunan şirketlere ve ayrıca bilgisayar ve konsol oyun markalarına dair en son reklam trendlerini inceledi.
Adjust’ın mobil ölçümleme çözümleri ile birlikte PC ve Konsol ölçümleme çözümü, oyun pazarlaması çalışmalarınızın ve kullanıcı kazanımınızın sadece PC ve konsol platformlarında değil, aynı zamanda tüm cihazlarınız ve kanallarınız üzerindeki gerçek etkisine dair eksiksiz bir görünüm sağlıyor.
PC ve konsol: Oyunun kurallarını değiştiren reklam kanalları
ABD’deki yetişkin internet kullanıcılarının %60’ı PC ve konsol oyunları oynuyor ve bu oran genç nesiller arasında da artış trendinde. Uygulamanızın hedef kitlesi, büyük bir olasılıkla bilgisayar ve konsol oyunları oynuyor. Mobil uygulama ve oyun stüdyoları için yeni kullanıcılar kazanmak isteyen oyun pazarlamacıları ve geliştiricileri, reklam kanallarını özellikle PC ve konsol platformlarını da içerecek şekilde genişletmeliler.
PC ve konsol reklamcılığının kritik bir öneme sahip olmasının dört nedeni
PC ve konsol reklamları, özellikle yeni kullanıcı kazanımı kanallarını keşfetmeye istekli oyun pazarlamacıları arasında ilgi odağı haline geliyor. Reklamcılığın PC ve konsol platformlarında ön plana çıkmasının dört nedeni;
1. PC ve konsol pazarı tekrar yükselişte
Pandemi yıllarında oyuncular genel olarak daha uzun süre oyun oynadı ve PC/konsol oyunlarına daha çok para harcadı. PC ve konsol pazarı, karantina döneminin bitmesi ile birlikte normale dönüş sürecinde 2022’de hafif bir düşüş görse de uzmanlar, pazardaki büyümenin 2023 ve sonrasında da devam edeceğini tahmin ediyor. Küresel PC ve konsol oyun pazarının 2025 yılına kadar 110 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Ayrıca birçok oyun şirketi Resident Evil 4, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, ve Hogwarts Legacy gibi büyük oyunların çıkış tarihlerini 2022’den 2023’e erteledi. Oyunların çıkış tarihlerindeki ertelemeler 2023 için umut vaat ediyor. Bu içeriklerin daha fazla kurulum ve alışveriş ile sonuçlanması ile 2022’de pazarda yaşanan düşüşü normal seviyelere çekebilir.
2. Multi-platform oyunların popülaritesi artıyor
Yeni yapılan bir ankette, “Şu anda oynadığınız mobil oyun PC veya konsol oyunu olarak geliştirilmiş olsaydı, oyunu indirir ya da satın alır mıydınız?” sorusuna katılımcıların çoğu olumlu yanıt verdi. Anket sonuçlarının ülkelere göre dağılımı:
- Brezilya: %85
- Almanya: %55
- Endonezya: %86
- Güney Kore: %70
- ABD: %71
Diğer yandan, popüler PC ve konsol oyunları da gelişimini mobil oyun uygulamalarına doğru sürdürdü. Buna dair iyi bilinen bir örnek olarak başlangıçta PC’de, daha sonra konsollarda ve ardından mobil cihazlarda PUBG Mobile olarak çıkan PlayerUnknown’s Battlegrounds’u (PUBG) verebiliriz. Oldukça popüler oyunlardan biri olan Fortnite ise, crossplay özelliği sayesinde PlayStation ve PC gibi farklı cihazlardaki kullanıcıların birbirlerine karşı oynamasına olanak tanıyor.
Ayrıca, 2023 sonuna kadar tüm platformlarda 3,8 milyar dolar ciro elde etmesi beklenen küresel bulut tabanlı oyunları ve şu anda küresel kullanıcı payı %1,3 olan sanal gerçeklik gibi yeni gelişen oyun teknolojileri de göz önüne alınmalıdır. Gün geçtikçe daha fazla sayıda oyun platformu pazara girdikçe ve birbirleriyle entegre oldukça, oyun endüstrisinin daha da fazla kullanıcı kazanmasını bekliyoruz.
3. Hibrit monetizasyona geçiş, birçok reklam fırsatı ortaya çıkarıyor
Geçmişte çoğu PC ve konsol oyunu, öde-oyna (pay-to-play, P2P) veya premium monetizasyon modellerini kullanıyordu. Konsol oyunları oynayanların %87’si mikro işlemler ve kozmetik gibi oyun içi öğelere para harcıyor. Buna karşın, tüm konsol oyuncularının yaklaşık %43’ü 2023’te ücretsiz (F2P) oyunları tercih ediyor. Markalar hibrit monetizasyon modellerini benimsedikçe daha fazla F2P oyun ve oyun içi abonelik olanağı sunuyorlar.
Oyunlar genellikle aşağıdaki monetizasyon modellerinden ikisini kullanır:
- Mikro işlemler: Karakter güçlendiriciler, lootbox’lar ve karakter görünümleri gibi oyun içi alışverişler
- Oyun-içi reklamlar: Ödüllü video reklamlar veya banner’lar gibi oyun içinde bulunan reklamlar
- Abonelikler: Aylık veya yıllık bir ücret karşılığında oyun ve içerik kitaplığına erişim
Örneğin Halo Infinite, Halo serisinin tarihinde F2P multiplayer’a sahip ilk oyundu. Halo Infinite, oyuncuların ek içeriklere erişmek için yapabilecekleri günlük veya haftalık görevlere ve ilerlemelerini hızlandırmak için satın alınabilen öğelere sahipti. Hatta Microsoft’un bile Xbox platformu için kullanıcının oyun deneyimini etkilemeyen ve reklamverenlerin ücretsiz oyunlarda reklam satın almasına olanak tanıyan bir reklam programı geliştirdiği bildiriliyor.
4. Genç nesillerin oyunlara olan ilgisi artıyor
Pazarlama stratejilerini şekillendirirken oyun sektörü de dahil olmak üzere tüm sektörlerin gelecek nesillerin ilgi alanlarını ve trendlerini dikkate almaları gerekiyor. İyi bir haber vermek gerekirse, Z kuşağı %63 ve Y kuşağı %58 ile en çok oyun oynayan demografiler arasında yer alıyor ve sıklıkla PC/konsol oyuncusu olduklarını belirtiyorlar. Bunun nedeni büyük olasılıkla genç nesillerin sosyal oyunlara olan duygusal bağları ve parçası oldukları dijital topluluklar olabilir.
Bu nesillerin yaşları ilerliyor ve finansal güvenliklerini kazanıyorlar, bu nedenle kullanıcılarınızın zamanlarının önemli bir kısmını geçirdiği PC ve konsol platformlarındaki reklamların potansiyelini hafife almayın.
PC ve konsol platformlarında reklam yayınlamanın tam zamanı
PC ve konsol oyun pazarı yukarı yönlü bir seyir izlerken, büyüme pazarlamacılarının bu platformlarda reklam yayınlamaya başlaması için şimdi mükemmel bir zaman.
Oyun pazarlamacıları neden PC ve konsol platformlarında reklam yayınlamalılar?:
- Hedef kitlenizin çoğunluğu PC ve konsol platformlarında oyun oynuyor.
- Bu platformlardaki reklamları erkenden benimseyenler, bu alan doygunluğa ulaşmadan önce en iyi reklam yerleşimlerine sahip olarak başarıyı yakalayabilirler.
- Cihazlar-arası ölçümleme ile pazarlama bütçelerinizi şekillendirebilirsiniz.
Adjust’ın endüstri lideri cihazlar-arası ölçümlemesi ile tanışın
Adjust’ın mobil ölçümleme çözümleri ile birlikte PC ve Konsol ölçümleme çözümü, oyun pazarlaması çalışmalarınızın ve kullanıcı kazanımınızın sadece PC ve konsol platformlarında değil, aynı zamanda tüm cihazlarınız ve kanallarınız üzerindeki gerçek etkisine dair eksiksiz bir görünüm sağlar.
PC ve konsol ölçümleme seçeneklerimizin arasında tek-cihazlı ve cihazlar-arası ölçümleme, S2S entegrasyonlarımız, Web SDK ve harici cihaz ID’leri bulunuyor.
Bu stratejileri kullanmaya hazır mısınız?
- En değerli kullanıcılarınızın en çok nerede oyun oynadığını bilin
- Kullanıcıların cihazlar arası (mobil, PC, konsol, CTV, web, uygulama) yolculuklarının 360 derece görünümünü elde edin
- PC/konsol oyunlarınızı en iyi tanıtan kanalları keşfedin
- Kullanıcıların uygulamanızın farklı platformlarında ne kadar ve ne sıklıkta harcama yaptığını görün
- Tüm pazarlama kampanyalarınızı tek bir yerde birleştirin, analiz ve optimize edin