Arkhaus Author & Dynasty Studios Blockchain Strategy Lead Burçin Öztuna, Fintechtime Haziran sayısı için yazdı “Web3 Oyunlarının Pazar Potansiyeli”.
Mobil oyunlar, teknolojik yenilikler ve geniş kitlelere ulaşma yetenekleri sayesinde oyun endüstrisinde devrim yarattı. Yeni oyuncular, yeni oyun türleri, yeni gelir modelleri ile pazarı büyüttü. Benzer şekilde, yeni kuşak Web3 oyunları da blockchain teknolojisinin sağladığı yeniliklerle oyun dünyasında köklü değişiklikler yapabilir.
Web3 Oyunlarının Pazar Potansiyeli
2024 yılı ve sonrası, Web3 oyun endüstrisi için önemli gelişmelere sahne olma potansiyelini barındırıyor. Ancak bu yeni dönemin hem büyük fırsatlar hem de önemli zorluklar getirebileceğini göz ardı etmemek gerekiyor.
Şimdi, oyun endüstrisinin büyüme eğrisinde doygunluğa ulaştığı bu noktada, Web3 oyunlarının sektörü nasıl daha ileriye taşıyabileceğini keşfetmek üzere derinlemesine bir inceleme yapalım.
Pazar Dinamikleri ve Büyüme
Oyun endüstrisi, 2020 yılından itibaren sektör gelirlerinde belirgin bir durgunluk yaşadı. Bu durgunluğun başlıca nedenleri arasında enflasyon, geliştirme ve pazarlama maliyetlerindeki artış ve oyuncuların beklentilerine paralel olarak giderek daha yüksek kaliteli oyunların geliştirilmesi yer alıyor. Oyun stüdyoları, hem maliyet artışları hem de yüksek kaliteli oyun talebi karşısında zorlanıyor. Bu durum, oyun endüstrisinin genel büyüme hızını yavaşlattı ve birçok şirketin iş gücünde önemli kesintilere gitmesine neden oldu.
The Tremendous Yet Troubled State of Gaming in 2024 — MatthewBall.co
Matthew Ball’un da makalesinde belirttiği gibi, 2023 yılında oyun endüstrisi rekor seviyede işten çıkarmalar yaşadı; 10,500 oyun geliştiricisi, sanatçı, tester ve diğer oyun çalışanı işten çıkarıldı. Bu durum, 2022 yılında yaşanan 8,500 işten çıkarma ile karşılaştırıldığında ciddi bir artış gösteriyor. 2024 yılı ise henüz düzelme sinyalleri vermiyor. Yılın başından itibaren işten çıkarmalar, geçen senenin rekorunu şimdiden kırmış durumda ve bu işten çıkarmalar arasında Sony, Riot Games, EA Games ve Unity gibi büyük firmalar da yer alıyor.
Geliştirme maliyetlerindeki artış ve ekonomik belirsizlikler, yatırımcıları da daha temkinli hale getirdi. 2023 yılında video oyunlarına yapılan tüketici harcamaları, 2022’ye göre sadece %1,1 artarak duraklama yaşadı. Bu, oyun endüstrisinin büyüme hızını kaybettiğini ve yatırımcıların daha dikkatli adımlar attığını gösteriyor.
Ancak, 2024 yılı için bazı umut verici işaretler de bulunuyor. Konvoy Ventures Gaming Report Q1 2024’e göre, oyun sektörüne yapılan VC fonlaması, 2024’ün ilk çeyreğinde 594 milyon dolara ulaşarak, bir önceki çeyreğe göre %94 arttı. Bu, 2022 ve 2023 yıllarında çeyreklik bazda ilk defa oyun yatırımlarında bir artış görülmesi anlamına geliyor ve 2024 yılının kalanı için bir nebze umutlu olmamızı sağlayabilir. Bu artış, oyun endüstrisinin hala çekici bir yatırım alanı olduğunu ve yeni teknolojiler ve yeniliklerle desteklenmeye devam ettiğini gösteriyor.
Gaming Industry Report – Q1 2024 (konvoy.vc)
Web3 Oyun Pazarındaki Durum
Web3 oyun pazarı, 2021 yılında dikkat çekici bir büyüme ve ilgi gördü. Özellikle Axie Infinity, kısa süreli de olsa yakaladığı 2 milyonun üzerinde aktif oyuncu ve yıllık 1,3 milyar dolar gelir ile tüm oyun şirketleri içinde ilk 10’a girmeyi başardı. Bu başarı, Web3 oyunlarının erişebileceği potansiyel hakkında sektör paydaşlarına önemli bir fikir verdi. Axie Infinity’nin elde ettiği bu başarı, blockchain teknolojisinin oyun endüstrisinde nasıl devrim yaratabileceğini gösterdi.
Ancak, oyuncuları tatmin edecek yüksek bütçeli ve kaliteli oyunların geliştirilmesi koşulsuz yaratıcılık, yıllar süren sıkı çalışma ve özveri gerektirir. Ayrıca, oyunun eğlenceli, sürdürülebilir ve başarılı olmasını sağlamak için dikkatli planlama, test etme ve yinelemeye ihtiyaç vardır. Bu nedenle kaliteli web3 oyunlarının arzu edilen geniş kitleler ile buluşması aradan geçen 3 seneye ragmen henüz tam olarak gerçekleşemedi.
Yine de bu vizyon ile ortaya çıkan Illuvium ve Star Atlas gibi projeler, oyunculardan ve bireysel yatırımcılardan önemli destek buldular. Ancak, sonraki dönemde kripto piyasalarındaki likiditenin çekilmesi ve ekonomik belirsizlikler nedeniyle Web3 oyunları için de benzer şekilde yatırım azaldı.
2023 yılı içinde oyun şirketlerinin %30’a yakını projelerini kapatmak zorunda kaldı. Ancak, bu zorluklara rağmen, önemli projeler faaliyetlerini sürdürebilmek için yeterli finansman desteğine erişebildiler. Bu destek, Web3 oyunlarının gelecekte daha geniş kitlelere ulaşmasını ve endüstrinin tekrar canlanmasını sağlayabilir.
Web3 Oyun Yatırımları
2024’ün ilk çeyreğinde Web3 oyun şirketlerine 301 milyon dolar yatırım yapıldı. Geleneksel oyun sektörü ile karşılaştırıldığında, Web3 oyunlarının pastadaki payını arttırdığını gözlemliyoruz. Bu durum, yatırımcıların Web3 oyunlarına olan ilgisini ve bu sektöre duydukları güveni yansıtıyor.
Bu teoriyi rakamlarla da desteklemek mümkün. Blockchain oyunları ile etkileşime giren aktif cüzdanların oranı, tüm aktif cüzdanların %28’ine ulaşarak, bir önceki aya göre %17 artışla 2.9 milyon günlük aktif cüzdan sayısına ulaştı. Bu veriler, Web3 oyunlarının giderek daha fazla benimsendiğini ve Pixels’in öncülük ettiği ikinci nesil blockchain oyunlarının ilk dalgasını gözlemliyor olabileceğimizi gösteriyor. Bu yeni dalga, oyun endüstrisine yenilikçi çözümler ve sürdürülebilir büyüme fırsatları sunarak, Web3 oyunlarının potansiyelini tam anlamıyla ortaya koyabilir.
Big Blockchain Game Report: Q1 2024 – Big Blockchain Game List – by Jon Jordan
Big Blockchain Game Report: Q1 2024 – Big Blockchain Game List – by Jon Jordan
İkinci Nesil Web3 Oyunları Pazarı Büyütebilir mi?
İkinci nesil Web3 oyunları, daha önce mobil oyunların yaptığı büyük sıçramaya benzer bir etki yaratma potansiyeline sahip mi? Mobil oyunlar, teknolojik yenilikler ve geniş kitlelere ulaşma yetenekleri sayesinde oyun endüstrisinde devrim yarattı. Yeni oyuncular, yeni oyun türleri, yeni gelir modelleri ile pazarı büyüttü. Benzer şekilde, yeni kuşak Web3 oyunları da blockchain teknolojisinin sağladığı yeniliklerle oyun dünyasında köklü değişiklikler yapabilir.
Mobil oyunlar, hızlı erişim, kullanıcı dostu arayüzler ve düşük maliyetli giriş engelleri ile kısa sürede geniş bir oyuncu kitlesine ulaştı. Web3 oyunları da benzer bir şekilde, oyunculara gerçek sahiplik ve merkeziyetsizlik sunarak, onları daha derin ve kalıcı bir oyun deneyimine çekebilir. Ayrıca, NFT’ler ve blockchain tabanlı ekonomiler, oyuncuların oyun içi varlıklarını gerçek dünyada değerlendirmelerine olanak tanıyarak, oyun deneyimini daha bütünleşik bir hale getirebilir.
Sonuç olarak, ikinci nesil Web3 oyunları, mobil oyunların endüstride yarattığı büyük değişime benzer bir devrim yaratma potansiyeline sahip. Bu potansiyeli gerçekleştirmek, dikkatli planlama, yenilikçi yaklaşımlar ve uzun vadeli yatırım stratejileri ile mümkün olacaktır.
Kaynaklar:
Ball, Matthew. “The Tremendous Yet Troubled State of Gaming in 2024.” Matthew Ball
Messari. “The Tremendous State of web3 Gaming in Q1 2024 & The Troubled State of web3 Gaming 30 days into Q2 2024.” Messari Report
Jordan, Jon. Big Blockchain Game Report: Q1 2024 – Big Blockchain Game List
Jordan, Jon. Discontinued – Big Blockchain Game List